ايجاد اعتماد و اطمينان در ميان كاربران خدمات الكترونيكي، يكي از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونيكي مي باشد. در ايران، مركز توسعه تجارت الكترونيكي مسئوليت ايجاد زير ساخت هاي امنيت و اعطاي نماد اعتماد الكترونيكي به كسب و كارهاي اينترنتي را برعهده دارد. ساماندهي سايتهاي تجاري در كشور موثرترين گام براي ايجاد فضاي تجارت الكترونيكي بهخصوص خواهد بود. به نحويكه مردم در هنگام خريد از طريق اينترنت با اطمينان از اينكه سايتها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسميت ميشناسند، اقدام به خريد مي كنند.
رضا الفتنسب، دبير انجمن كسب و كارهاي اينترنتي، درباره نحوه شناسايي نماد اعتماد افزود: با توجه به اينكه نماد اعتماد هم از سوي برخي سوداگران مورد سوءاستفاده قرار گرفته، كاربران بايد به اين موضوع واقف باشند كه نماد اعتماد در فروشگاههاي اينترنتي بايد قابليت كليكخوردن داشته باشد، نه اينكه صرفا به صورت عكس باشد. بنابراين وقتي كاربران با موشواره روي اين نماد حركت ميكنند، ميتوانند به صفحهاي كه حاوي اطلاعات كاملي از مالك فروشگاه همراه با مجوزهاي مربوطه است، هدايت شوند كه در اين صورت اصالت نماد غيرقابل انكار است. اين در حالي است كه متقاضيان دريافت خدمات يا خريد كالا از فروشگاههاي مجازي بهتر است براي اطمينان از نام فروشگاه مورد نظرشان در فهرست مجازها به سايت www.enamad.ir مراجعه كنند.
براي راهنمايي در خصوص اخذ اين نماد به آدرس https://blog.mashhadit.org/enamad مراجعه فرمائيد.
- دوشنبه ۲۸ اسفند ۹۶ ۱۰:۲۸ ۱۶۰ بازديد
- ۰ نظر